13. Total Rally - konec Intercupu

02.10.2012 20:05

Tak už je to tady. Rok se přelil do druhé půlky a konec Intercupu je tu. Total Rally byl poslední podnik, kterého jsme se jako tým NHRC zúčastnili v rámci Intercupu.

Na závod jsme se tentokrát vydali jako trojice. Já, Vojtík a náš "manager" táta. Odjezd na závod byl v brzkých ranních hodinách směr Zlín. Časově se to zvládlo velice dobře a tak by čas v klidu rozdělat stan a nachystat auta.

Po krátkém shaku, kdy byl odhalen problém s předním difem u Vojtu po pátečním mazání, kdy byl totálně měkký, závod odstartován. Dostali jsme čísla 18 a 41.

První RZ ta byla rychlá krátká  a hlavně z kopce. Já jsem projel rztu na 16. místě a Vojta na 40. místě. Do druhé RZty jsem mírně přestavil přední kola na větší příklon a hned to bylo znát. Zlepšení času a dojezd na 10. místě znamenal posun na průběžné 13 místo . Vojta díky odpadnutí jednoho jezdce se posunul na 39. místo. Další RZty měly podoný spád a já jsem držel průběžné 14 místo a Vojta vlivem odpadlíků se posouval vzhůru až na celkové 37. místo.

Před poslední RZtou jsem stáhl ztrátu na 13 místo na 0,034s což byla velká výzva. Předemnou byl týmový jezdec stáje Škoda Samohýl Filip. Úkol zněl jasně. Zabrat a posunout se na celkové 13 místo.

A to se povedlo. Filip udělal několik chyb což pro něj znamenalo propad na 15 místo a pro mne posun na 13 místo, z čehož jsem měl neskutečnou radost. Podařilo se mi předjet v celkovém pořadí 2 jezdce týmu Škoda Samohýl a byl jsem jen kousek od jezdců z Top týmů ( Grifone, Red Bull... ) což byl pro mne ten největší úspěch. Už jsem nedostával nálože desítek sekund ale jen sekund, což pro mne znamenal boj o přední místa v tak silně nabité konkurenci.

Náš manager fungoval po celý závod jako velký hecíř a rádce, ale také hlavně jako čistič tratě a fotograf. Několikrát nás oba během jízdy upozornil na zrádnost a nebo problémy na trati neboť se podmínky trati stále měnily. 

U Vojty byl perfektně vidět velký progres prvního a třetího průjezdu, kde se mu podařilo zrychlit až o 40 sekund což je velký skok. Pomohlo mu celkové uklidnění v jízdě a stylu.

 

Libor