Co vše se stalo

30.08.2013 07:42

Zdravím přátele RC rally a našeho týmu. Strašně dlouho - skoro půl sezony jsem na naše stránky nedorazil a nedoplnil vše podstatné co se u nás v týmu stalo.Pokusím se tedy v tomto článku vše vynahradit.

 

Největší novinkou našeho týmu je zrenovování našeho staršího závodního speciálu Ford Focus WRC se kterým začal jezdit, závodit a sbírat náš mladý talentovaný jezdec Patrik. Poprvé se zúčastnil závodů v rámci šampionátu MoraviaCup v Ondřejově dne 15.6.2013 v době kdy mu ještě nebylo ani pět let. Zde odjel svůj úplně první zavod. V konkurenci 31 jezdců dojel na 31. místě. Nato, že to byl jeho první velký závod, se s podminkami a tratí porval velmi pěkně ai přesto, že dojel jako poslední nechal za sebou pěkný odraz a dodal si elán do dalších závodů. Tohoto závodu jsem se účastnil i já a po jednom velkém technickém problému, kdy jsem hned v  první zatáčce urval zavěšení předního kola o vymezovací kolík trati a tím pádem nabral velkou ztrátu, jsem nakonec dojel na krásném 3 místě.

Další závod, kterého jsem se zúčastnil s naším kolegou Kubou byl v rámci Intercupu a to dvoudenní po celé evropě známá a tolik opěvovaná Michelin rally. Jedná se o dvoudenní rally která se jede v obci Hvozdná nedaleko Zlína. Po výborném startu a prvním dnu jsem se držel na hranici 10. místa a tudíž na hranici jednoho bodu do šampionátu. Druhý den se mi ale nevyhlo několik technických problému a to porucha vysílačky, pád na kluzké trati, neboť celou ndeděli dopoledne pršelo tak i pádu vozu do hluboké strouhy potoka. Po těchto trablech jsem skončilcelkově na celkovém 12. místě.

Kuba opět odjel závod ve svém standardu a postupně se zlepšoval. Změna techniky a se projevila kladně, i když se mu také opět nevyhnuly technické problémy. Celkově dojel na krásném 24 místě z 42 jezdců.

 

Další závod, kterého se náš tým zúčastnil byl v Ostravě opět v rámci MoraviaCupu dne 13.7.2013. Na tento závod jsem jel opět já s Patrikem a celý náš realizační tým v četně tiskové mluvčí a ředitelky catteringu - Peťulky. Závod se odehrával v centru Ostravy na soukromých pozemcích stáje SAN CARLOS. tratě byly velmi zrádné a místy velice zamotané. Bližší popis a report naleznete na stránkách MoraviaCupu. Zde se mi na těchto tratích velmi dařilo a celkově jsem závody vyhrál a a náš tým vyhrál i v rámci týmů. Patrik přes veškerou snahu a boj s těžkou tratí nakonec dojel na 26. z 28 soutěžících. Byl na něm vidět velký krok dopředu. Jeho nasazení a snaha se posunout v před byla obrovská. Tento závod byl pro jeho vzestup a nasbírání "tréninkových" kilometrů velkým přínosem.

 

Hned o týden později náš tým jel do Vyškova na závody v rámci poháru MČR. Byl to pro nás pro oba velký test a zkouška co vše se může jet a hlavně, aby nás to trochu zase postavilo na nohy, neb zde se můžete přesvědčit, jak jedete a jak moc se ještě musíme učit.

Tohoto závodu se zúčastnilo celkem 30 závodníků. Tratě byly velmi dlouhé tvořené z 1/3 asfaltem a ze 2/3 pracovým povrchem na sportovním hřišti. Já jsem se po celý závod držel mezi 15 - 21 pozicí a Patrik na 30 pozici. Snžil jsem se provádět několik úprav a nastavení vozu, neboť jsem tento závod bral spíše jeko taetovací a pro Patíka jeko možnost najet další ostré kilometry navícvůči konkurenci. Celkově jsem skončil na 20. pozici a Patík na 30. pozici.

 

Další závod byl dvoudenní a to 3.8.2013 v Nedachlebicích Jump Rally v rámci Intercupu. Na závod jsem jel já, Patík a Kuba. Závod byl opět částečně na asfaltu a na stavebním prachu. Zpestřením celého závodu pak byla noční RZta při osvětlených vozech. I zde se nám vcelku dařilo a ostré boje na lokty probíhali do posledn chvíle. Já jsem nakonec dojel na velmi slušném 12. místě při ztrátě 18 sekund na bodované 10 místo. Kuba dojel na 30. místě a Ptík po těžkém boji s Jakubem Mudříkem na 35. místě z celkově 41 účastníků. Plusem je, že nám technika vydržela a přežili jsme všichni tento úmorný závod v hrozném vedru.

 

Poslední závod, kterého jsme se zúčastnili býl závod ve Štípě a to Z-Studio v rámci Intercupu. Opět jela naše silná trojka. Nejvíce z nás se asi opět dařilo Paťovi, který projel celý závod bez zaváhání a bez technických problémů. Celkově dojel na 40. místě z 42 zúčastněných. To se nedá ale vůbec říci o mně a o Kubovi. Já jsem měl hned několik technických problémů s předními závěsi kol, kdy již poprvé se mi povolil na Shaku a dojel jsem na třech kolech a aby toho nebylo málo tak ještě to stejné, ale nevím zatím proč, se mi salo 2x při závodu a dokonce jsem si musl nechat udělit 1x VP, neboť mi přestal během závodu fungovat přijímač, který jej iž nyní vyměněn za nový. Kuba měl pár technických problémů a to s řízením, kdy mu odešlo servo a musel řešit výměnu a úpravu podvozku.

Já jsem dojel nakonec na 29. a Kuba na 28. pozici. No hrůza.

Na další závod probíhají v našem týmu velké přípravy a změny. Byla zakoupena nová technika, proběhla výměna pár dílů za nové, upravili jsme řízení našich vozů a hlavně skoro denně trénujeme. Takže doufáme, že se naše přípravy projeví kldně a budeme opět bojovat o přední umístění ve všech šampionátech, kterých se účastníme.

Určitě jste si všimli, že zde není zmínka o našem třetím závodnikovi Vojtovi. Vojta si dává tzv. "Technickou pauzu". Levituje o tom, zda má či nemá jezdit. :-)

A jak to bude dál.... o tom Vás budeme inormovat