Rozhovor s Kubou Charvátem

09.04.2013 20:55

Ahoj Kubo,
 
v pondělí jsi podepsal novou smlouvu se stájí NHRC Team. Chtěl bych se tě
zeptat na pár otázek ohledně tebe, navigátora atd:

Můžeš nám něco o sobě prozradit?

Je mi 17 let. Pocházím z Oskavy, nedaleko zázemí NHRC - Teamu. Jsem student Střední průmyslové školy v Bruntále. Závoděním se zabývám prakticky od konce roku 2011, kdy jsem začal stavět opravdový soutěžní vůz specifikace WRC Subaru Impreza 2001 na podvozku Xray T2 007, ale do závodu jsem nastoupil až 26.5.2012 na 1.Z.R Pepsi Rally Krnov.

Jaké máš úspěchy z minulých let?

No, z minulých let. Jak už jsem řekl, závodím teprve od loňské sezóny, takže těch závodů moc nebylo vlastně jen 3. Na mém prvním závodě 1.Z.R Pepsi Rally Krnov se mi ze začátku poměrně dařilo první RZtu jsem zajel na 10. místě. Další RZty jsem se zlepšoval a 4. RZ jsem zajel na 6. místě. Díky tomuto času jsem se usadil na 7. příčce a na té jsem se držel až do 7. RZty kdy mi upadlo horní rameno přední nápravy a propadl jsem se až na 18. místo. Za poslední 2 zkoušky jsem to vytáhl alespoň na 16. místo celkově.

Druhý závod, který se jel v Ondřejově dopadl o něco lépe, ale vůbec se mi nedařilo, vůbec jsem nevychytal nastavení a skončil jsem na 12. pozici.

Třetí a zároveň poslední závod co jsem jel byla Karviná. Poučil jsem se z chyb minulého závodu a zajel jsem celkové 5. místo. Celkově jsem v šampionátu Moravia cup obsadil 14. místo.

Co od této smlouvy očekáváš?

Očekávám hlavně pomoc co se týká techniky, vždycky je co vylepšovat hlavně pokud jde o závody. Zároveň také bych rád pochytil lepší styl jízdy, v rámci mého učení.

Jaké změny jste s týmem provedli na voze a na technice?

Byly vyrobeny nové držáky tlumičů a byla provedena výměna předních pružin za tužší. Pár změn bylo provedeno také na geometrii. V plánu je výměna volnoběžky za kuličkový diferenciál.  Největší rozdíl je v karoserii, starší Imprezu 2001 jsme vyměnili za Imprezu rok výroby 2008 specifikace WRC.

Pro sezónu Moravia cup je přichystána nová, ale ještě jsme se nerozhodli se kterou pojedeme na Intercupu. Rád bych si zvykal na nové auto, ale máme strach z poškození  vozu, protože hned za týden se jede Moravia cup a to je moje priorita č. 1.

Jaký byl zimní tréninkový kemp?

Příliš jsme netrénovali, spíš jen testovali nové nastavení a nové díly, jako trénink já osobně beru 1. HSF rally. To co se naučím v závodním tempu, tak se nikde nenaučím.

Jaké máš plány pro tento rok?

Pořád se učit. Vylepšit auto. Držet se v top 10 v Moravia cupu. Hlavně nezničit techniku.

Co říká tvůj  dlouholetý parťák Solberg na tuto novou smlouvu?

Peter to bere velmi dobře. Je rád, že se s týmem NHRC-Teamem dostaneme na jiné závody.

Jaké výsledky očekáváš v rámci Intercupu?

Intercup je pro mě velká neznámá. Rád bych se alespoň jednou v sezóně dostal do top 20, ale to bych si asi moc fandil.

Díval jsem se na fotky s předešlých soutěží a moc se mi to líbí. Tak uvidíme.

 

Děkuji ti za krátký rozhovor a přeji ti hodně úspěchů v sezoně 2013.
 
Libor